Khamis, 22 Julai 2010

Badan Perhubungan UMNO Kedah tadbir Bahagian Sungai Petani

Mengenai kekecohan yang berlaku pada mesyuarat Umno Bahagian Sungai Petani, Najib berkata, pentadbiran bahagian berkenaan juga kini diserahkan kepada Badan Perhubungan Umno Kedah untuk diuruskan buat sementara waktu.

"Pengambilalihan kuasa pentadbiran oleh Badan Perhubungan Umno negeri-negeri berkenaan adalah untuk sementara waktu... bila sudah kembali pulih, kita beri balik kuasa kepada Umno bahagian itu.

"Ini bukan sesuatu perkara yang luar biasa, ia pernah berlaku dalam Umno," katanya. - sumber Mstar


MT telah buat keputusan, maka semua pihak kena akur. Jadikan ini sebagai satu pengajaran. Di harapkan UMNO Sungai Petani akan kembali pulih seperti sediakala...

8 ulasan:

dizzy boy berkata...

Salam,
Sebenarnya UMNO tidak berani membuat keputusan.UMNO mmg amat takut dgn keputusan untuk menggugurkan ahli yang membuat havoc.Suatu hari nanti akan lebih ramai lagi kaki-kaki samseng dalam UMNO akan membuat havoc seperti ini.Sy amat sedih dan kecewa kerana UMNO membiarkan dan membenarkan ahli-ahli UMNO membuat kecoh d dlm persidangan.

Anak Pantai Merdeka berkata...

W'Salam tuan,

Almaklumlah yang diatas kena jaga yg di bawah sama...takut hilang sokongan. Kesempatan ini digunakan oleh pihak2 yg tidak bertanggung jawab utk melakukan kekecohan...kekecohan yg berasaskan kepentingan peribadi individu tertentu. Sepatutnya apa yg berlaku di SP dpt dielakkan kerana pihak MT telah dimaklumkan sebelum kejadian. Sepatutnya MT kena lebih efisyen dalam menanggani kes spt ini.

Apa yg lebih memalukan, pihak pembangkang sedang bersorak riang kegembiraan atas peristiwa ini...kelemahan pentadbiran mereka telah ditutupi bila UMNO bergaduh sesama sendiri.

dizzy boy berkata...

Salam tuan,
Dlm perhatian saya,UMNO sekarang ni dah semakin mengarut.Takut utk membuat keputusan samada nak pecat ahli yg suka buat kacau dan kecoh serta boleh menegangkan sesama ahli.Baru-baru ini GAA(Gerakan Anti Ali)telah dilancarkan oleh Bakar Rongak.Apa kesemua ni?Bakar Rongak tu dah lama dah,rumah kata pergi,kubur kata mari.Cukup-cukup lah,zaman dia dah berlalu.Inilah satu kelemahan yg ada pd UMNO.Pemimpin takut nak buat keputusan kerana seekor ataupun dua ekor kera yg bodoh.Termasuklah di Bahagian Merbok pun sama.UMNO saya nampak tak kan berubah demi rakyat,dok mcm ni juga sampai bila2.Dalam UMNO ada petualang dan pengkhianat bangsa.Marilah kita renung seketika dalam hal ini.
Wassalam.

dizzy boy berkata...

UMNO semakin hari semakin mengarut.Setiap ahli,setiap org akan merosakan nama UMNO.Adakah UMNO kini sudah tidak ada taring.Sepatutnya UMNO kena berani mengambil tindakan tegas kpd individu yg mencetus suasana kecoh demi nama baik UMNO.UMNO kini lebih berani tunjuk lagak pd parti pembangkang,sedangkan dlm UMNO terdapat pembangkang kepimpinan terhadap ketua.Sekiranya UMNO berani tampil dgn imej yg tampak keras,maka pengkhianat dalam parti tidak akan wujud,kerana mereka ini adalah dalang segala-galanya.My 2 cents.

Anak Pantai Merdeka berkata...

W' Salam tuan,

Sejak UMNO Sp dipantau oleh BPUNK, Dato' Bashah kerap turun kalau ada program.

UMNO SP terbahagi kpd 2 puak utama; 1. Pak Ali dan rakan2, 2. Cikgu Md. Akhir dan rakan2 termasuk Abu Bakar Ahmad. Setakat yg saya tahu belum ada usaha kearah perpaduan ataupun yang seumpamanya. Masing2 membawa haluan tersendiri.

Banyak juga program tersangkut2, mungkin kesan dari pertelagahan tersebut. Kini, kita tunggu apa tindakan selanjutnya dari BPUNK...kalau positif alhamdulillah, kalau sebaliknya, gelak sakan Dato' Joe Abdul, ada harapan jadi MP untuk satu penggal lagi.

Sepatutnya MT dan BPUNK bertindak dgn lebih agresif supaya perkara2 sebegini tidak berlaku di masa hadapan. Apa yg berlaku MT terlalu berhati2, mungkin nak kena jaga hati rakan dan taulan.

Terima kasih kerana terus bersama APM

dizzy boy berkata...

Salam,
Jika begitu apa tuan ckp kan.maka UMNO sendiri tak nak buat perubahan demi nama baik parti.UMNO sekadar nak jaga kawan2,bukannya parti.Maka UMNO tak akan dpt balik apa yg mereka hajatkan.Sy tahu,UMNO mmg penakut nak singkirkan pengkhianat dlm parti,kerana takut nak singirkan,maka busuklah nama parti ini disebabkan pengkhianat seperti Cikgu Mad Akhir,dan Bakar Rongak and the Gangs.Sy kenal sgt perangai buruk ahli2 UMNO spt Bakar Rongak,Cikgu Mad Akhir.D depan manis tp kat belakang mcm-mcm hal.Sampai bilakah UMNO akan berubah dgn sikapnya yg begini?

Anak Pantai Merdeka berkata...

W'Salam,

Nak buat macam mana, inilah realitinya. Lagi berusia sesebuah parti itu, semakin nyanyuklah nampaknya.

Tanpa Nama berkata...

Apa yg dizzy boy kata tu aku setuju sangat sebab aku pun kenal malaun-malaun ni.Depa semua tu masih dok perasaan kononnya depa tu bagus.Aku ingat lagi sewaktu en.Ali kalot dengan program rakyat ditikam batu dan kota kuala muda depa and the geng dok tibai dan kutuk en.ali kat belakang pasal tak puas hati mengenai jawatan jkkkp yg.tak dak di tempat depa.Yg.sedihnya depa caci en.ali tu di sebuah hotel di taman sejati dalam suasana hebat.sedangkan en.ali turun padang jumpa rakyat program sehari suntuk.Depa ni sepatutnya dipesat dari umno.Depa ni sepatutnya sedar diri politik yg.depa bawa politik " HAPRAK " yg boleh menjahanankan parti umno.Aku nak cadangkan kpd depa ni wujudkan gerakan mengziarahi masjid serta merencanakan program keagamaan untuk para remaja demi agama,bangsa dan negara.