Selasa, 3 Februari 2009

Bebas yang tidak bebas

UMNO nafi tawar wang pada exco Kedah untuk lompat
Abdul Rahim Sabri


Umno Kedah nafi BN pernah berjanji menawarkan wang kepada Arumugam Vengatarakoo dalam cubaan memancing exco negeri Kedah itu menyertai parti tersebut."Kita menafikan kita buat benda-benda (menawarkan wang) itu. Tak mungkin, buang duit, buang duit saja," kata Ketua Penerangan Umno Kedah, Datuk Mohd Hadzir Ismail ketika dihubungi Malaysiakini.Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Selambau itu semalam membuat laporan polis, mendawa ada usaha mengajaknya meninggalkan PKR, termasuk melalui ugutan jenayah terhadapnya, keluarga dan pegawainya.Bagaimanapun, Arumugam tidak menjelaskan jumlah wang yang ditawarkan kepadanya dan pihak yang cuba menyogoknya.- Sumber Malaysiakini.

YB Arumugam bertanding atas tiket bebas dan menang. Kemudian beliau lompat masuk PKR dan dilantik sebagai exco. Dalam senario ini beliau bukanlah bertanding atas tiket BN dan lompat. Kalau tanding guna logo BN kemudian lompat, logiknya juga BN nak kacau dia.

Kalau beliau masuk BN pun BN masih tak boleh memerintah di Kedah. BN hanya ada 13 kerusi berbanding PAS 17, PKR 5 (termasuk Bukit Selambau) dan DAP 1 kerusi. Rasanya BN tak perlu nak rebut kerusi tersebut, kalau nak pun kena tunggu PRU ke-13. Hakikatnya Pakatan Rakyat kukoh di Kedah.

Cuma kini kita tunggu apa pula reaksi Mantan MB kedah selaku Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri atas laporan polis yang dibuat oleh YB Arumugam. Pemimpin harus membersihkan nama UMNO sebelum UMNO terus dicemari.

Tiada ulasan: